ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΣ: 3 ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΒΑΛΕΤΕ ΣΤΟ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟ ΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Τα οφέλη του διαλογισμού είναι ευρέως γνωστά. Ο διαλογισμός μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της ποιότητας των γνωσιακών λειτουργιών, όπως καλύτερη ικανότητα συγκέντρωσης, βαθύτερη επίγνωση και καλύτερη κατανόηση των περιστάσεων που μας περιβάλλουν, καθώς και των ανθρώπων στη ζωή μας.

Αν μάθουμε να διαλογιζόμαστε, αυτό θα αυξήσει σταδιακά τη διαχείριση των καθημερινών συναισθημάτων μας, ελέγχοντας τα επίπεδα άγχους, φόβου και μειώνοντας το στρες.

Πώς θα ξεκινήσουμε το διαλογισμό;

Η κατάσταση διαλογισμού, κατά την οποία κανείς μπορεί να επιτύχει την έννοια της ευτυχίας και μιας ευεξίας που «θρέφεται» εκ των έσω, είναι κάτι που δεν θα επιτευχθεί την πρώτη φορά που αποφασίζουμε να κλείσουμε τα μάτια μας και να συγκεντρωθούμε στην αναπνοή μας. Αλλά θα αρχίσει πιθανά να έχει αποτελέσματα, όσο αυξάνεται η πρακτική και γίνεται με συνέπεια. Όπως και σε κάθε άλλη εργασία ή στόχο της ζωής μας, ο καλύτερος τρόπος να αρχίσουμε είναι βρούμε τη σωστή καθοδήγηση. Στο διαλογισμό, αυτή η καθοδήγηση θα έρθει με τη μορφή ενός δασκάλου ακόμη και αν υπάρχουν και άλλες πηγές σημαντικών πληροφοριών που μπορούν να μας βοηθήσουν στο ξεκίνημα. Εδώ θα βρείτε τρεις τρόπους για να βάλετε το διαλογισμό στο καθημερινό πρόγραμμά σας:

Κατευθύνετε τις συνειδητές σκέψεις σας προς την ιδέα του διαλογισμού

Ένα άδειο μυαλό είναι κάτι το αδύνατο για έναν άνθρωπο που δεν διαλογίζεται. Απλά μοιάζει αδύνατο να κρατήσουμε τις σκέψεις σιωπηλές, χωρίς να αποσπούν την προσοχή μας. Αν το μυαλό δεν θέλει να ησυχάσει, τότε ξεκινήστε να καλλιεργείτε τη σκέψη του διαλογισμού και να μαθαίνετε περισσότερα για το θέμα διαβάζοντας. Το The Sacred Tradition of Yoga προσφέρει μια ιδέα για τη φιλοσοφία και τις πρακτικές μιας πνευματικής ζωής στη σύγχρονη εποχή. Ακόμη και μόλις 10 - 15 λεπτά την ημέρα, αρκούν για να συγκεντρωθεί ο εγκέφαλος σε αυτές τις ιδέες και να μάθετε περισσότερα για το τι χρειάζεται για να έχετε τη χαρούμενη ζωή ενός Yogi. Αξιοποιήστε την ώρα του μεσημεριανού για να διαβάσετε και να χαλαρώσετε λίγο ή το χρόνο που αφιερώνετε στις μετακινήσεις, ανακαλύπτοντας νέους δρόμους για το πνεύμα σας μέσα από τις διδαχές αυτού του βιβλίου. Αν μπορείτε να κλείσετε ήρεμα τα μάτια σας και να συγκεντρωθείτε στην αναπνοή σας για ένα διάλειμμα επίγνωσης, κάντε το και αξιοποιήστε το χρόνο σας.

meditation inside 1

Ακολουθήστε το «ρεύμα»

Είναι δύσκολο να αποφασίσετε να ηρεμήσετε το μυαλό αν βρίσκεστε στη μέση ενός κυκλώνα ιδεών, αντιπερισπασμών και συζητήσεων. Δεν υπάρχει χρόνος για διαλογισμό, αλλά υπάρχουν φορές όπου τα αποτελέσματα της πρακτικής θα είναι πιο σαφή και άμεσα. Όπως ένας ναυτικός που γνωρίζει ότι είναι καλύτερα να περιμένει τον κατάλληλο άνεμο για να ξεκινήσει το ταξίδι του, πρέπει και εμείς να περιμένουμε τις στιγμές της ημέρας και τις στιγμές που η ανθρώπινη φύση μας θα «αποφασίσει» να διαλογιστεί. Το ηλιοβασίλεμα και η δύση είναι οι ώρες της ημέρας όπου, η ίδια η φύση μας προσκαλεί να γίνουμε «θεατές» μιας διαφορετικής κατάστασης, χωρίς να είμαστε ξύπνιοι και χωρίς να κοιμόμαστε: με το διαλογισμό. Φυσικά, λίγο είναι καλύτερα από το καθόλου. Γι’ αυτό αν ο μόνος χρόνος που έχετε είναι μερικά λεπτά πριν πάτε για ύπνο, τότε και αυτό είναι αρκετό. Δεσμευτείτε να αφιερώνετε 10 - 20 λεπτά πριν πάτε για ύπνο για να συγκεντρωθείτε στο παρόν, να εκφράσετε ευγνωμοσύνη για τα πράγματα που ολοκληρώσατε μέσα στην ημέρα και τελικά να καθαρίσετε τις σκέψεις σας και να ηρεμήσετε το μυαλό σας. Κρατήστε την ανάσα σας βαθιά, αθόρυβη και ρινική σε όλη τη διάρκεια της πρακτικής. Με αυτόν τον τρόπο θα είστε σε θέση να αναπαύσετε το κεφάλι σας στο μαξιλάρι σας και να κοιμηθείτε εύκολα.

meditation inside 2

Νωρίς το πρωί

Μπορεί να φαίνεται δύσκολο να ξυπνήσετε μαζί με τον ήλιο. Αλλά αν το τελικό αποτέλεσμα αυτής της απόφασης είναι η ικανότητα να βρείτε εσωτερική ευτυχία και γαλήνη, τότε φαίνεται μια πραγματικά καλή ιδέα. Αν δεν μπορείτε να ακολουθήσετε αυτό το ρυθμό, τότε δεσμευτείτε να αφιερώνετε 20 λεπτά (ή τόσο χρόνο όσο σας κάνει να νιώθετε καλά) στο διαλογισμό, όταν ξυπνάτε. Ανοίξτε τα μάτια σας, τεντωθείτε, χασμουρηθείτε... Καθίστε κάτω, δίπλα στο κρεβάτι σας ή μετακινηθείτε στο χώρο του διαλογισμού σας. Μην ξεχνάτε να καλύπτετε την πλάτη σας με μια κουβέρτα ή ένα άνετο πανωφόρι διαλογισμού, έτσι ώστε το μυαλό σας να μην το απασχολεί το κρύο ή το ότι είστε άβολα. Κλείστε τα μάτια σας και συγκεντρωθείτε στην αναπνοή σας. Φέρτε την προσοχή σας στο μέτωπο, ανάμεσα στα φρύδια σας. Καθώς η πρακτική συνεχίζει και λαμβάνονται τα μαθήματά της, αυτή η γαλήνια κατάσταση θα τροφοδοτεί με ενέργεια ολόκληρη την ημέρα σας!

meditation inside 3

Η Ομάδα των Holmes Place


κατηγορια Ετικετες