ΝΗΣΤΕΙΑ: ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΑΠΟΤΟΞΙΝΩΣΗ Ή ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΠΑΓΙΔΑ;

Η νηστεία πριν το Πάσχα χαρακτηρίζεται κυρίως από τη θρησκευτική της διάσταση, αλλά σίγουρα είναι μια καλή ευκαιρία για αποτοξίνωση και ενυδάτωση του οργανισμού. Όμως, επειδή οι διατροφικοί περιορισμοί είναι αρκετοί, εύλογα προκύπτει το ερώτημα για το αν η διατροφή στη νηστεία είναι αρκετά θρεπτική…

Αξίζει, λοιπόν, να κάνουμε έναν εκτενέστερο διατροφικό απολογισμό με τα συν και τα πλην της διατροφικής αυτής πρακτικής.

Όσον αφορά λοιπόν τα διατροφικά της χαρακτηριστικά, όταν η νηστεία τηρείται πλήρως, το σημαντικότερο θρεπτικό συστατικό που λείπει από τη διατροφή είναι η ζωικής προέλευσης πρωτεΐνη (κόκκινο κρέας, πουλερικά, ψάρι, αυγό, τυρί, γάλα, γιαούρτι). Το δεύτερο μακροθρεπτικό συστατικό που περιορίζεται είναι το ζωικό λίπος που προέρχεται από τις παραπάνω τροφές. Αντιθέτως, οι υδατάνθρακες δεν περιορίζονται και μάλλον υπερκαταναλώνονται, αφού ενθαρρύνεται η κατανάλωση φρούτων, λαχανικών, ψωμιού και σιτηρών, ζυμαρικών και οσπρίων. Με άλλα λόγια, μιλάμε για μια διατροφή κυρίως υδατανθρακούχα και χορτοφαγική.

Ωστόσο, υπάρχουν και φυτικές πηγές πρωτεΐνης όπως τα μανιτάρια, τα σιτηρά, οι ξηροί καρποί και τα όσπρια, που μπορούν να αντικαταστήσουν για λίγο τη ζωική πρωτεΐνη και με κατάλληλους συνδυασμούς, να γίνουν ισάξιες με αυτήν. Για παράδειγμα, αξίζει να τονίσουμε το συνδυασμό δημητριακού με ξηρό καρπό και του οσπρίου με δημητριακό. Π.χ. Φακές με ρύζι ή δημητριακά πρωινού με ανάλατους ξηρούς καρπούς. Σχετικά με τις πηγές λίπους, το ελαιόλαδο και οι ξηροί καρποί υποκαθιστούν άριστα το ζωικό λίπος.

Ο ανθρώπινος οργανισμός μπορεί εύκολα να καλύψει τις ανάγκες του σε ενέργεια (θερμίδες) τηρώντας μια τέτοια διατροφή, αυξάνοντας την κατανάλωση των επιτρεπόμενων τροφών έναντι των «απαγορευμένων». Κάτι τέτοιο σημαίνει πως η νηστεία δεν οδηγεί κατ’ ανάγκη σε απώλεια βάρους, διότι αυτή έχει να κάνει με την συνολική ενέργεια που λαμβάνει ένας άνθρωπος από το φαγητό και όχι με την προέλευση της ενέργειας αυτής. Π.χ. 1 μεγάλο πιάτο φασολάδα με ελαιόλαδο και 2 φέτες ψωμί μπορεί να προσδίδει τις ίδιες θερμίδες με 1 πιάτο αρνάκι στο φούρνο με πατάτες!

Η νηστεία επίσης μπορεί να θεωρηθεί κάλλιστα μια ευκαιρία για καλύτερη ενυδάτωση, λήψη αντιοξειδωτικών και φυτικών ινών, η οποία βοηθά στην καλύτερη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, του γαστρεντερικού και στη συνολική ευεξία του οργανισμού.

Είναι σημαντικό επίσης να αναφερθεί ότι περιορίζεται η πρόσληψη σιδήρου, ασβεστίου, βιταμίνης Β12 και απαραίτητων αμινοξέων, αλλά η προσωρινή αυτή έλλειψη δεν μπορεί να προκαλέσει κάποιο πρόβλημα όταν, εκτός της περιόδου νηστείας, τηρείται μια πλήρης διατροφή και δεν υπάρχουν ανεπάρκειες θρεπτικών συστατικών ή προβλήματα υγείας. Οι πληθυσμιακές ομάδες, όμως, που θα πρέπει να είναι προσεκτικές κάνοντας νηστεία, είναι οι έφηβες και οι γυναίκες αναπαραγωγικής ηλικίας που έχουν αναιμία, οι ηλικιωμένοι με οστεοπενία, οστεοπόρωση και πρωτεϊνικό υποσιτισμό, οι έγκυες, οι θηλάζουσες και τα παιδιά.

Νηστίσιμες γευστικές προτάσεις από τα Holmes Place Café!

Energy Snacks

Φυστικοβούτυρο με μπανάνα σε ψωμί ολικής άλεσης
Σάντουιτς με λαχανικά
Smoothies φρούτων και λαχανικών

inside-1-image_Fast_Chance_to_detox_or_a_nutrition_trap

Energy Salads

Protein Quinoa & Mushrooms: πολύχρωμη κινόα με αρακά, μανιτάρια πλευρώτους, άνηθο
Veggies & Fruits: μπρόκολο, καρότο, γλυκοπατάτα, σπανάκι baby, ρόδι, δαμάσκηνα
Energy Kamut & Lentils Salad: στάρι καμούτ, φακές, γλυκοπατάτα, αμύγδαλα
Seafood Rice: άγριο ρύζι και ρύζι parboiled, γαρίδες, αρακά, καρότο, πιπεριές, μαϊντανό

inside-2-image_Fast_Chance_to_detox_or_a_nutrition_trap

3 ΥΓΙΕΙΝΕΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ & 1 WELLNESS ΔΩΡΟ ΑΠΟ ΤΑ HOLMES PLACE!

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου εδώ για να λάβεις στο email σου τις 3 απολαυστικές συνταγές μας και το wellness δώρο σου από τα Holmes Place.

Οι συνταγές και το Wellness δώρο των Holmes Place θα σταλούν στο e-mail σας, αυτόματα, μετά την αποστολή αυτής της φόρμας. Η προσφορά του wellness δώρου ισχύει ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΜΗ ΜΕΛΗ των Holmes Place.

κατηγορια Ετικετες