ΜΠΟΡΕΙ Η ΑΣΚΗΣΗ ΝΑ ΣΑΣ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΕΤΕ (ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΕΤΕ) ΜΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Όταν σκεφτόμαστε την αξία της άσκησης, συνηθίζουμε να επικεντρωνόμαστε στα διάφορα ευρέως γνωστά και αναγνωρισμένα σωματικά οφέλη, όπως η καρδιαγγειακή υγεία, ο διαβήτης, ο έλεγχος του βάρους ή η οστεοπόρωση…

Λόγω του ότι οι εργασίες που απαιτούν σωματικές δεξιότητες είναι πολλές, μια σχέση μεταξύ σωματικής δραστηριότητας και χώρου εργασίας μπορεί εύκολα να εκλογικευτεί. Επομένως, αν ένα άτομο είναι σε καλή φυσική κατάσταση, θα μπορεί να χειριστεί πιο απαιτητικές σωματικά εργασίες, όπως η μεταφορά περισσότερου βάρους ή η μεγαλύτερη αντοχή χωρίς ανάγκη για πολλά διαλείμματα. Ωστόσο, στη σημερινή αγορά εργασίας, οι περισσότερες θέσεις εργασίας απαιτούν ελάχιστη έως καθόλου σωματική προσπάθεια. Σε αυτή την πραγματικότητα, η φυσική κατάσταση και η παραγωγικότητα δεν φαίνονται πραγματικά να σχετίζονται.

Ωστόσο, την τελευταία δεκαετία, οι επιστήμονες έχουν συλλέξει συναρπαστικές αποδείξεις που προτείνουν ότι πράγματι η τακτική άσκηση έχει αντίκτυπο στον τρόπο με τον οποίο σκεπτόμαστε.

Οι μελέτες δείχνουν ότι η γνωσιακή μας απόδοση, ωφελείται άμεσα από την άσκηση. Και πουθενά αλλού δεν είναι τόσο απαραίτητη η βελτιωμένη συγκέντρωση, η ταχύτερη εκμάθηση, το χαμηλότερο επίπεδο στρες και η βελτιωμένη δημιουργικότητα από την απόδοσή μας στη εργασία. Οι έρευνες καταδεικνύουν ότι ο τρόπος με τον οποίο ο εγκέφαλος επεξεργάζεται τις πληροφορίες, αλλάζει ανάλογα με το επίπεδο σωματικής δραστηριότητας του οργανισμού, αλλά ακόμη πιο σημαντικό είναι ότι η σωματική δραστηριότητα αλλάζει αποτελεσματικά τον εγκέφαλο, τόσο σε μορφολογικά όσο και σε λειτουργικά επίπεδα.

inside 1 better work

Μια μελέτη του Πανεπιστημίου του Cambridge, κατέδειξε ότι περίπου μισό εκατομμύριο άνθρωποι στο Η.Β., βιώνουν στρες που σχετίζεται με την εργασία σε επίπεδο που πιστεύουν ότι τους αρρωσταίνει. Ενώ υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να απαλλαγείτε από το στρες στο χώρο εργασίας, όπως η ιεράρχηση των εργασιών σας καθημερινά, η οργάνωση και η ικανότητα να λέτε όχι όταν χρειάζεται, η σωματική άσκηση έχει προτεραιότητα στη λίστα.

Όταν ασκείστε, το σώμα σας απελευθερώνει ενδορφίνες που μειώνουν τα επίπεδα άγχους, μεταξύ άλλων. Όταν είστε λιγότερο αγχωμένοι, μπορείτε να διαχειριστείτε καλύτερα τους συναδέλφους, τους υπαλλήλους ή/και τους πελάτες σας. Είστε λιγότερο ευέξαπτοι, έχετε μεγαλύτερη πνευματική συγκέντρωση και δημιουργικότητα και μπορείτε να ιεραρχήσετε καλύτερα εργασίες, επειδή μπορείτε να σκεφτείτε πιο καθαρά.

Τι μας αποτρέπει από την άσκηση πιο συχνά; Για πολλούς από εμάς, η απάντηση είναι εύκολη: Δεν έχουμε το χρόνο. Ας είμαστε σαφείς: Αυτό που πραγματικά εννοούμε όταν λέμε ότι δεν έχουμε χρόνο για μια δραστηριότητα είναι ότι δεν τη θεωρούμε προτεραιότητα δεδομένου του χρόνου που έχουμε στη διάθεσή μας. Αυτός είναι ο λόγος που η έρευνα η οποία φέρνει στο φως τα γνωσιακά οφέλη της άσκησης είναι τόσο πειστική. Η άσκηση μας δίνει τη δυνατότητα να αφομοιώσουμε περισσότερη πληροφορία, να εργαστούμε αποδοτικότερα και να γίνουμε πιο παραγωγικοί.

inside 2 better work

Αντί να θεωρούμε την άσκηση κάτι που μας παίρνει μακριά από την εργασία μας, είναι καιρός να ξεκινήσουμε να θεωρούμε τη σωματική δραστηριότητα ως μέρος της ίδιας της εργασίας μας. Η εναλλακτική, η οποία περιλαμβάνει την επεξεργασία πληροφοριών πιο αργά, τη συχνή αφηρημάδα και την προδιάθεση για άγχος, μας κάνει λιγότερο αποτελεσματικούς στην εργασία μας και δυσκολεύει τη σχέση μας με τους συναδέλφους μας.

Πώς μπορείτε να ενσωματώσετε αποτελεσματικά την άσκηση στο καθημερινό πρόγραμμά σας;

Εντοπίστε μια σωματική δραστηριότητα που πραγματικά σας αρέσει. Όταν θεωρούμε την άσκηση κάτι που κάνουμε διασκέδαση, είναι πολύ πιθανό να «κολλήσουμε» με αυτή.

Γίνετε μέλος μιας ομάδας, όχι μιας κολεκτίβας. Η κοινωνικοποίηση κάνει την άσκηση διασκεδαστική και βελτιώνει τις πιθανότητες να συνεχίσετε να ασκείστε.

inside 3 better work

Νιώθετε έτοιμοι να βάλετε την άσκηση στη ζωή σας και να βιώσετε τα ευεργετικά αποτελέσματα της σε όλους τους τομείς της ζωής σας; Εάν ναι, αξιοποιήστε την ειδική επετειακή προσφορά μας! Δείτε πώς μπορείτε να συμμετέχετε δωρεάν ΕΔΩ!


Hogan CL et al Exercise holds immediate benefits for affect and cognition in younger and older adults. Psychol Aging. 2013 Jun;28(2):587-94.

Foster PP, Role of physical and mental training in brain network configuration. Front Aging Neurosci. 2015; 7():117.

Διαθέσιμο εδώ


HOLMES PLACE CORPORATE WELLNESS TRIAL SERVICES – ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΣ


TRY OUR CORPORATE WELLNESS SERVICES!

Δοκιμάστε, εντελώς δωρεάν, μία από τις εταιρικές wellness υπηρεσίες των Holmes Place, επιλέγοντας αυτή που ανταποκρίνεται περισσότερο στις ανάγκες των εργαζόμενων της εταιρείας σας. Συμπληρώστε τα παρακάτω στοιχεία και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας!

κατηγορια Ετικετες