ΑΦΥΔΑΤΩΣΗ: ΤΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ

Αφυδάτωση μπορεί να σημαίνει κόπωση, αδυναμία και ζάλη και δεν χρειάζεται να ασκείστε για να διατρέχετε κίνδυνο... Εδώ θα βρείτε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για την αφυδάτωση, από τον M.D. Thordis Berger.

Το νερό είναι το κύριο και σημαντικότερο θρεπτικό συστατικό. Το νερό είναι ζωτικής σημασίας για τη λειτουργία των οργάνων και την πέψη. Αποτελεί περίπου τα δύο τρίτα, έως και 60% του σωματικού βάρους ενός ατόμου και χρειάζεται μόνο ένα 1 έως 2% πτώση σε αυτό το ποσοστό για να προκληθεί αφυδάτωση.

Αν και δεν υπάρχει απόλυτος ορισμός, η αφυδάτωση ορίζεται κατά κανόνα ως μείωση της περιεκτικότητας νερού σε ολόκληρο το σώμα λόγω απώλειας υγρών, μειωμένης πρόσληψης υγρών ή συνδυασμό και των δύο.

Η αφυδάτωση είναι η αιτία που προκαλεί πολλές κοινές ασθένειες, όπως: δυσκοιλιότητα, λιποθυμίες, λοιμώξεις της ουροδόχου κύστεως, έλκη πίεσης, υποσιτισμό, ακράτεια και σύγχυση. Η αφυδάτωση μπορεί επίσης να προκαλέσει απειλητικές για τη ζωή ασθένειες, όπως οξύ τραυματισμό των νεφρών, καρδιακή νόσο και φλεβική θρομβοεμβολική νόσο.

inside dehydration

Βάσει της αναλογίας ανάμεσα στην απώλεια νατρίου και νερού, η αφυδάτωση μπορεί να ταξινομηθεί ως ισοτονική (ίση απώλεια νατρίου και νερού, παράδειγμα: διάρροια), υπερτονική (υπερβολική απώλεια νερού σε σύγκριση με το νάτριο, παράδειγμα: πυρετός) ή υποτονική (υπερβολική απώλεια νατρίου σε σύγκριση με το νερό, παράδειγμα: υπερβολική χρήση διουρητικών) (EFSA 2010).

Καθώς δεν υπάρχει μόνο μία διαγνωστική παράμετρος, κατά κανόνα συνιστάται η αναγνώριση ενός μοτίβου που να αποτελείται από διάφορους ενδεικτικούς δείκτες της αφυδάτωσης.
Αν υποψιάζεστε ότι κάποιος πάσχει από αφυδάτωση, αναζητήστε άμεσα ιατρική βοήθεια. Τα συμπτώματα αφυδάτωσης περιλαμβάνουν:

•κόπωση
•αδυναμία
•απώλεια όρεξης
•ερύθημα
•ξηροστομία και πρησμένη γλώσσα
•ταχυπαλμία
•σύγχυση και ζάλη
•σκουρόχρωμα ούρα

Βρέφη και παιδιά είναι πιο επιρρεπή στην αφυδάτωση σε σχέση με τους ενήλικες, επειδή το σώμα τους είναι μικρότερο και έχουν υψηλότερη ανάγκη για νερό και ηλεκτρολύτες. Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία άνθρωποι και οι ασθενείς διατρέχουν επίσης υψηλότερο κίνδυνο να αφυδατωθούν.

Οι ακραίες καιρικές συνθήκες, όπως η ζέστη του καλοκαιριού, αυξάνουν επίσης τον κίνδυνο αφυδάτωσης. Οι περισότεροι άνθρωποι νομίζουν ότι για να πάσχεις από αφυδάτωση, πρέπει να εξαντλείσαι, αλλά αυτό δεν είναι σωστό. Η προσπάθεια και η εφίδρωση κατά την προπόνηση, ακόμη και αν ένα άτομο δεν συμμετέχει σε έντονη δραστηριότητα μπορεί να οδηγήσει σε αφυδάτωση μια ζεστή μέρα. Ας υποθέσουμε ότι είστε έξω από την πισίνα και ότι δεν πίνετε αρκετά υγρά. Και μόνο η εξάντληση από τη ζέστη σας κάνει να χάνετε πολλά υγρά.

Το μυστικό για την πρόληψη της αφυδάτωσης είναι να συνεχίζετε να πίνετε άφθονα υγρά κάθε μέρα και να πίνετε περισσότερο όταν ο καιρός είναι ζεστός ή/και όταν ασκείστε. Βεβαιωθείτε ότι πίνετε νερό ακόμη και αν νομίζετε ότι δεν το χρειάζεστε.
Δυστυχώς, το ποτό που καταναλώνεται συχνότερα σε υπαίθριες εκδηλώσεις το καλοκαίρι, η μπύρα, δεν βοηθάει. Αυτό που συμβαίνει είναι ότι το αλκοόλ, ως διουρητικό, σας κάνει να χάνετε υγρά.

Φάτε φρούτα και λαχανικά πλούσια σε νερό. Μπορείτε να προσλάβετε λίγη ποσότητα νερού από φρέσκα προϊόντα όπως το καρπούζι, το μαρούλι, τα πορτοκάλια και τα μήλα.

inside 2 dehydration

Επιλέξτε τα σωστά ρούχα: Τα ανοιχτόχρωμα ρούχα αντανακλούν τη θερμότητα τους καλοκαιρινούς μήνες. Τα ελαφριά, φαρδιά ρούχα επιτρέπουν την καλύτερη κυκλοφορία του αέρα και βοηθούν τον ιδρώτα να εξατμίζεται πιο γρήγορα όλο το χρόνο. Αν ασκείστε στην ύπαιθρο, βεβαιωθείτε ότι ντύνεστε με στρώσεις ρούχων, έτσι ώστε να μπορείτε να βγάλετε ρούχα που μπορεί να σας ζεσταίνουν πολύ αργότερα.

Συνοπτικά, η μεγάλη πλειονότητα των περιπτώσεων αφυδάτωσης που εκδηλώνονται, ειδικά το καλοκαίρι, θα μπορούσαν να αποφευχθούν με λίγη κοινή λογική.

κατηγορια Ετικετες