ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΚΑΝΩ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΤΟ ΠΡΩΙ;

Την ώρα που θα γυμναστούμε δεν την διαλέγουμε – μάλλον μας διαλέγει!

Δεν είναι τυχαίο ότι τα περισσότερα γυμναστήρια είναι γεμάτα αργά το απόγευμα, όταν τα περισσότερα γραφεία έχουν κλείσει. Οι γυμναστές, όμως, μας παροτρύνουν πάντα να ασκούμαστε το πρωί, διότι πολλές επιστημονικές μελέτες έχουν αποδείξει ότι αυτές είναι οι ώρες που η τεστοστερόνη είναι αυξημένη στον οργανισμό μας. Υπάρχουν, όμως, πολλοί ακόμα λόγοι για να ξυπνάμε νωρίτερα για το γυμναστήριο, αρκετοί για να αλλάξουν τον ισχυρισμό «δεν είμαι πρωινός τύπος»!

inside 2 morning workout

• Καταρχάς, όταν το γυμναστήριο είναι γεμάτο, θα κάνετε πολλή περισσότερη ώρα απ’ ό,τι θα έπρεπε για να ολοκληρώσετε τα σετ ασκήσεών σας, αφού θα χρειαστεί να περιμένετε και στην ουρά για να χρησιμοποιήσετε το κάθε όργανο. Νωρίς το πρωί δεν έχει κόσμο και μπορείτε να κάνετε ολόκληρο το πρόγραμμά σας χωρίς να σας ενοχλήσει κανείς.


•Επίσης, όπως αναφέραμε και παραπάνω, τις πρωινές ώρες οι ορμόνες που συμβάλλουν στο χτίσιμο της μυϊκής μάζας (η τεστοστερόνη, για παράδειγμα) είναι σε υψηλότερα επίπεδα. Όταν, λοιπόν, ασκούμαστε το πρωί, αξιοποιούμε, στην ουσία, τις ορμόνες που έχουν ήδη αυξηθεί με φυσικό τρόπο στο αίμα μας.


•Ακόμα, το να προγραμματίζετε έτσι την ημέρα σας, βοηθά και να κρατήσετε τις προτεραιότητες που έχετε θέσει. Για παράδειγμα, αν έχετε οικογένεια, θα είναι σίγουρα πιο σημαντικό να περνάτε περισσότερο χρόνο μετά τη δουλειά στο σπίτι, παρά στο γυμναστήριο, αφού τις ώρες αιχμής θα χρειάζεστε και περισσότερη ώρα.

inside 1morning workoute


•Κάτι εξίσου σημαντικό είναι η ευεξία που νιώθουμε μετά από την προπόνηση, η οποία μας βοηθά να συγκεντρωθούμε περισσότερο στις υπόλοιπές μας δραστηριότητες. Είτε σπουδάζετε, είτε δουλεύετε, η πρωινή γυμναστική θα προσφέρει πολλά οφέλη στην πνευματική σας απόδοση, κι αυτό θα το ανακαλύψετε στην πράξη, αφού θα είστε σε εγρήγορση όλη την υπόλοιπη μέρα.


•Ίσως χρειαστούν λίγες μέρες μέχρι να το συνηθίσετε, αλλά η αλήθεια είναι πως, αν καταφέρετε να σηκώνεστε νωρίς το πρωί, θα υπάρχουν σίγουρα λιγότερα πράγματα που θα σας αποσπούν. Αντιθέτως, την υπόλοιπη μέρα θα προκύπτουν αφορμές που μπορεί να σας κάνουν να αναβάλλετε την προπόνησή σας: κούραση, προτάσεις για εξόδους, απροειδοποίητες υπερωρίες. Αν έχετε, όμως, ολοκληρώσει ήδη την προπόνηση από νωρίς, δε θα νιώθετε τύψεις ότι συνέβη κάτι και χάσατε μία ακόμη μέρα από το στόχο σας.

•Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι γενικότερα η άσκηση μπορεί να απογειώσει το μεταβολικό σας ρυθμό, σε συνάρτηση, εννοείται, με την φυσική σας κατάσταση και το άθλημα που έχετε επιλέξει. Με την πρωινή γυμναστική θα βοηθήσετε ακόμα πιο πολύ τον μεταβολισμό σας και θα καίτε περισσότερες θερμίδες την υπόλοιπη μέρα, λόγω του φαινομένου της μετάκαυσης (ή, αλλιώς, afterburn).

•Επίσης, η γυμναστική το πρωί δεν σας αφήνει να αποδιοργανωθείτε. Όταν είστε μαζί με φίλους, ή σε κάποιον χώρο όπου υπάρχει πολύς κόσμος, είναι φυσικό να υπάρξουν μέρες που πιο πολύ θα συζητάτε παρά θα γυμνάζεστε – όχι πως αυτό είναι κακό, βέβαια! Αν, όμως, θέλετε να δείτε αποτελέσματα, είναι καλύτερο να μην χάνετε το χρόνο σας με τέτοια πράγματα.

inside 3 morning workout

•Τέλος, είναι αρκετά διαδεδομένη η αντίληψη πως κάποιες προπονήσεις βοηθούν την έκκριση των ενδορφινών, των ορμονών, δηλαδή, της «καλής διάθεσης», οι οποίες αυξάνονται μετά από έντονη άσκηση. Αυτό δε σημαίνει, βέβαια, πως χρειάζεται να γυμνάζεστε με τις ώρες για να αλλάξει η διάθεσή σας. Το να μην παραλείψετε την προπόνησή σας είναι αρκετό, και η ανεβασμένη ψυχολογία θα σας «συντροφεύει» όλη την υπόλοιπη μέρα.

Η αίσθηση ότι έχετε ήδη κάνει τη γυμναστική σας και έχετε εκτονωθεί θα είναι υπέροχη, γι’ αυτό και, όσοι γυμνάζονται το πρωί, ισχυρίζονται πως είναι ο καλύτερος τρόπος για να ξεκινάς τη μέρα σου. Το να νιώθετε πως έχετε καταφέρει κάτι που θεωρείτε σημαντικό, θα σας δίνει κίνητρο και όρεξη όλες τις ώρες.

Αν νιώθετε ότι το πρωί δεν έχετε ενέργεια, μπορείτε να δώσετε ένα boost στο σώμα και το μυαλό σας με κάποιο pre-workout συμπλήρωμα διατροφής ή ακόμα και με μια κούπα καφέ. Φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάτε πως ένα πλήρες πρωινό γεύμα είναι απαραίτητο για να αντέξετε όχι μόνο την προπόνηση, αλλά και όλη την υπόλοιπη μέρα.

Είναι κατανοητό ότι στην αρχή θα δυσκολεύεστε ακόμα και να σηκωθείτε από το κρεβάτι, πόσο μάλλον να ολοκληρώσετε μια σωστή προπόνηση. Σύντομα, όμως, θα δείτε τις επιδόσεις σας να ανεβαίνουν, και θα αγαπήσετε κι εσείς αυτή την πρωινή συνήθεια που θα «φτιάχνει» όλη την ημέρα σας!

Ξεκινηστε να γυμναζεστε σημερα

Δοκιμάστε το ομαδικό μάθημα που σας ενδιαφέρει!

κατηγορια Ετικετες