Η ΙΑΤΡΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΗΣ

Εδώ θα βρείτε μερικές συμβουλές και πληροφορίες σχετικά με τα πιο κοινά συμπληρώματα διατροφής που δεν απαιτούν ιατρική συνταγή.

Οι αθλητές συχνά αναζητούν μια εναλλακτική, ενισχυμένη διατροφή για να επιτύχουν καλύτερες επιδόσεις, αλλά δεν είναι όλα όσα κυκλοφορούν στην αγορά χρήσιμα ή απαραίτητα.

Τι είναι ένα συμπλήρωμα διατροφής;

Ένα συμπλήρωμα διατροφής είναι κάτι που προστίθεται στη διατροφή, κατά κανόνα για να καλύψει μια θρεπτική ανεπάρκεια. Ιδανικά, πρέπει να χρησιμοποιείται σε συνδυασμό με μια ισορροπημένη διατροφή. Τα συμπληρώματα διατροφής περιλαμβάνουν τα παρακάτω:

• Βιταμίνες
• Αμινοξέα
• Μεταλλικά στοιχεία
• Βότανα
• Άλλα φυτικά προϊόντα

Ένα από τα πιο κοινά συμπληρώματα διατροφής που χρησιμοποιούνται είναι τα συμπληρώματα πρωτεϊνών. Η πρωτεΐνη είναι ένα απαραίτητο θρεπτικό συστατικό που όλοι χρειάζονται για να λειτουργήσουν σωστά. Τόσο αθλούμενα, όσο και μη αθλούμενα άτομα χρειάζονται επαρκή ποσότητα πρωτεΐνης. Οι αθλούμενοι μπορούν να βρουν τις παρακάτω πληροφορίες χρήσιμες, ειδικά όταν έχουν το δίλημμα του αν πρέπει να πάρουν ένα τέτοιο συμπλήρωμα:

Τα συμπληρώματα πρωτεϊνών κατά κανόνα έχουν τη μορφή σκόνης, ροφήματος ή μπάρας. Περιέχουν συνήθως 20-30 γραμμάρια (γρ.) πρωτεΐνης ανά μερίδα, το οποίο αντιστοιχεί στην ποσότητα που περιέχεται σε 85-110 γρ. στήθους κοτόπουλου.

Φιστίκια, αμύγδαλα και κάσιους περιέχουν όλα πάνω από 20 γρ. πρωτεΐνης ανά μερίδα των 100 γρ.

Το παραδοσιακό γιαούρτι έχει 7 γρ. πρωτεΐνης/μερίδα των 170 γρ., ενώ το ελληνικό γιαούρτι περιέχει 17 γρ. και το τυρί cottage 21 γρ.

inside pic med


Κρεατίνη

Για μερικούς αθλητές, τα συμπληρώματα κρεατίνης βελτιώνουν τα επαναλαμβανόμενα διαστήματα άσκησης υψηλής έντασης, όπως sprinting, άρση βαρών ή μαχητικά αθλήματα. Πριν αποφασίσετε τη λήψη κρεατινίνης πρέπει να γνωρίζετε ότι:

Η κρεατίνη αποθηκεύεται στο σκελετικό μυ και βοηθάει στην αναπλήρωση της τριφωσφορικής αδενοσίνης κατά τις δραστηριότητες μέγιστης προσπάθειας μικρής διάρκειας.

Το σώμα απαιτεί περίπου πρόσληψη 1 γρ. κρεατίνης/ημέρα, το οποίο μπορεί να ληφθεί με 2-3 μερίδες κρέατος ή ψαριού.

Η συντριπτική πλειονότητα των αρχικών αξιώσεων των κατασκευαστών διατροφικών συμπληρωμάτων σχετικά με την ανάπτυξη μυϊκής μάζας, την απώλεια βάρους ή την ενίσχυση των επιδόσεων, φαίνονται υπερβολικές μετά από περαιτέρω έρευνα.

Υπάρχουν μόνο μερικές επαρκώς τεκμηριωμένες μελέτες για την υποστήριξη διατροφικών συμπληρωμάτων. Πολλές μελέτες δεν λαμβάνουν υπόψη τη διατροφή των αθλούμενων με αποτέλεσμα να είναι δύσκολο να γνωρίζουμε αν ένα όφελος προέρχεται από το συμπλήρωμα διατροφής.

inside pic med

Συμπέρασμα

Μιλήστε με τον γιατρό σας σχετικά με όλες τις βιταμίνες ή τα συμπληρώματα διατροφής που λαμβάνετε. Η συζήτηση μπορεί να βοηθήσει τον γιατρό σας να κατανοήσει τις προτιμήσεις σας και να αναπτύξει μια θεραπευτική αγωγή ή ένα ισορροπημένο διατροφικό πρόγραμμα. Επίσης, πρέπει να δίνεται έμφαση στο γεγονός ότι μερικά φάρμακα και συμπληρώματα διατροφής δεν συνδυάζονται καλά. Ginkgo biloba και Vitamin E, για παράδειγμα, μπορούν να προκαλέσουν αιμορραγία και δεν πρέπει να λαμβάνονται με αραιωτικά αίματος ή ασπιρίνη.

Η τήρηση των βασικών αρχών προπόνησης, ξεκούρασης και διατροφής, παραμένει ο καλύτερος τρόπος ώστε οι αθλούμενοι να επιτυγχάνουν στόχους που σχετίζονται με την καλή φυσική κατάσταση και εμφάνιση.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη χρήση ουσιών που βελτιώνουν τις επιδόσεις, μπορείτε να βρείτε εδώ

Η Ομάδα των Holmes Place

Δοκιμαστε μια προπονηση Personal Training

Ανακαλύψτε τον καλύτερό σας εαυτό!

κατηγορια Ετικετες