ΟΤΑΝ Η ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΗ: ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ

Μια έρευνα έδειξε ότι το βασικό παράπονο των ανθρώπων που κάνουν δουλειά γραφείου είναι η έλλειψη φυσικής δραστηριότητας. Πάνω από το ήμισυ των εργαζομένων σημείωσαν αυτό το μειονέκτημα. Το κύριο παράπονο των εργαζομένων εκτός γραφείου, από την άλλη, ήταν η ορθοστασία. Ειρωνικό, δεν είναι;

Η αλήθεια είναι, πως πάντα θα υπάρχει κάποιο παράπονο για τη δουλειά μας. Ωστόσο το να έχει κανείς μια πλήρως καθιστική εργασία όλη την ημέρα, πραγματικά μπορεί να έχει κάποιες σοβαρές παρενέργειες στο σώμα. Όταν κάποιος κάνει ένα επάγγελμα το οποίο απαιτεί να είναι καθισμένος για ώρες μπροστά από ένα γραφείο, σημαίνει πως μένει ώρες κλεισμένος σε εσωτερικούς, κλειστούς χώρους, κινείται πολύ λίγο και φυσικά περνάει πολλές ώρες πληκτρολογώντας μπροστά σε έναν υπολογιστή σε θέση καμπούρας πολλές φορές. Όλα αυτά λοιπόν, συμβάλουν σε μια σειρά από θέματα υγείας.

Οι προπονήσεις από μόνες τους… δεν αρκούν

Στην πραγματικότητα, ίσως ακούγεται δραματικό, αλλά ο χρόνος που περνάτε κάθε μέρα καθισμένοι στο γραφείο σας, υπονομεύει χρόνο από την άσκησή σας. Ασκηθείτε έξω για μια ώρα, κάντε στη συνέχεια το μπάνιο σας, φάτε και στη συνέχεια κατευθυνθείτε προς τη δουλειά σας. Έχετε πλέον περάσει το κατώφλι των 60 λεπτών, και έτσι το σώμα σας έχει απορροφήσει το μεγαλύτερο μέρος των θρεπτικών συστατικών, που πρόκειται να λάβει από το γεύμα που θα καταναλώσετε και παράλληλα ξεκινάει και η αποθεραπεία μετά την προπόνησή σας.
Αν έχετε κακή στάση σώματος, με τους ώμους να πέφτουν προς τα εμπρός, μια καμπύλη στη σπονδυλική σας στήλη και γοφούς που έχουν καταρρεύσει, το σώμα σας κυριολεκτικά βρίσκεται στη διαδικασία επούλωσης των μικρό-τραυμάτων που δημιουργούνται όταν έχουμε λάθος στάση σώματος.
Στην πραγματικότητα, η επούλωση πραγματοποιείται σε μια συντομευμένη μυϊκή κατάσταση, που παραμένει στατική, στερεοποιώντας σιγά σιγά τις συνδέσεις που το σώμα σας πραγματοποιεί.

intext_corporate

Ακόμα και αν προπονούμαστε συστηματικά, οι ώρες που περνάμε στο Facebook και στο Youtube ίσως να παραμένουν επαρκώς περισσότερες. Ο συγγραφέας Doug Dupont, στο άρθρο του Sitting at Your Desk Is Eating Your Muscles, αναφέρθηκε σε μια έρευνα που έγινε το 2013, η οποία βρήκε, πως η υγεία των εργαζομένων που κάνουν καθιστική εργασία, και παράλληλα ασκούνται, αντιμετωπίζει ακριβώς τους ίδιους κινδύνους να παρουσιάσει θέματα σοβαρά, με την υγεία και εκείνων που δεν ασκούνται τακτικά. Για τον εργαζόμενο που κάνει καθιστική εργασία, αυτό που είναι σημαντικότερο ακόμα και από τη συστηματική άσκηση, είναι το να κινείται τακτικά. Η συστηματική κίνηση, μπορεί να αποτρέψει την κατάρρευση των μυών μας.

working_intext2

Αναφέρεται, πως το να στέκεται κανείς απλά όρθιος, δημιουργεί ένα ερέθισμα για την πρόληψη του καταβολισμού. Συνιστάται λοιπόν από ειδικούς, κάθε μισή ώρα να σηκωνόμαστε και στεκόμαστε όρθιοι για 5 λεπτά, και ιδανικά να κάνουμε και κινήσεις stretching. Και, μη διστάσετε, να εξηγήσετε σε κάποιο συνάδελφο τι κάνετε και για ποιο λόγο, ειδικά αν σας κοιτάξει με απορία! Εξηγώντας του, ίσως τον βάλετε και εκείνον σε σκέψεις να κάνει το ίδιο για το εαυτό του.

Ακόμα, πέρα από το να κάνετε συχνά διαλείμματα, προσπαθήστε όσο μπορείτε να κινείστε και κατά τη διάρκεια μιας κατά τα άλλα κουραστικής ημέρας στο γραφείο σας. Αυτό που θα πετύχετε θα είναι να αυξήσετε την παραγωγικότητά σας. Μια καλή πρακτική, προκειμένου να μη ξεχνιέστε με την δουλειά και περνούν οι ώρες χωρίς να το αντιλαμβάνεστε, είναι να οργανώσετε μέσα από το κινητό σας κάποια ξυπνητήρια. Έτσι, από το πρωί, θα έχετε προγραμματισμένο το κινητό σας να χτυπάει κάθε μισή ώρα ή σαράντα λεπτά, και να σας υπενθυμίζει πως έφτασε η ώρα για να περπατήσετε και να ξεπιαστείτε.

Ανάλογα με το κλίμα και την ατμόσφαιρα που επικρατεί στο γραφείο σας, και το πόσο αυστηρά είναι τα πράγματα, μπορείτε να βγείτε έξω από το γραφείο σας και να περπατήσετε στους διαδρόμους, ή ακόμα και να κάνετε για κάποια λεπτά plunk (σανίδα) στο χώρο του γραφείου σας.

Καθισιό και… κίνδυνος τραυματισμού!

Η πολύωρη καθιστική εργασία, μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο τραυματισμών. Για παράδειγμα, η πληκτρολόγηση στον υπολογιστή είναι γνωστό πως συμβάλλει στην εσωτερική περιστροφή των ώμων, και κατά συνέπεια στην πρόσκρουσή τους. Η εμπειρογνώμων κινητικότητας, Βrooke Thomas συνοψίζει τις επιπτώσεις της πληκτρολόγησης στο άρθρο της: The Thing You Do Everyday That's Setting You Up For Shoulder Injuries.

working_intext

Πίσω… στις βάσεις μας!

Το να πηγαίνουμε στο γυμναστήριο και να προσπαθούμε να έχουμε μια βελτιωμένη διατροφή και ένα βελτιωμένο τρόπο ζωής, προφανώς είναι κάτι που αξίζει τον κόπο και μας προσφέρει πολλά. Όμως, δυστυχώς δεν αρκεί το ότι πάμε απλά μια ώρα την ημέρα γυμναστήριο, για να αναστρέψουμε μια παγιωμένη κατάσταση σε σχέση με τις αμέτρητες ώρες που περνάμε καθισμένοι σε μια καρέκλα στη δουλειά μας. Για να μπορέσουμε να αντισταθμίσουμε όλο αυτό το χρόνιο καθισιό… πρέπει να λάβουμε δραστικά μέτρα.

Πώς μπορούμε όμως να το κάνουμε αυτό; Ένας τρόπος, είναι να αυξήσουμε κατακόρυφα το πόσο περπατάμε μέσα στην ημέρα μας. Ο ορισμός «καθιστικός» προσδιορίζεται από το κατά πόση ώρα ξοδεύουμε ημερησίως περπατώντας, και αξίζει να αναφέρουμε πως οι άνθρωποι σε ανεπτυγμένες χώρες περπατούν μακράν λιγότερο, από τους ανθρώπους που ζουν σε πιο υποανάπτυκτες χώρες.

Το 2003 σε μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε ανάμεσα σε περισσότερους από 1000 Αμερικανούς, μέτρησε πόσο περπατάει ένας μέσος ενήλικας μέσα σε ένα 24ωρο. Αυτή η έρευνα, βρήκε πως ο μέσος αριθμός ημερησίων βημάτων που περπατάει ένας άντρας, ήταν 5.340, ενώ για μια γυναίκα είναι μόλις 4.793. Ο τεχνικός ορισμός του «καθιστικός» είναι λιγότερα από 5.000 βήματα την ημέρα.

Προσπαθήστε να κάνετε περιπάτους και να περπατάτε κατά τη διάρκεια της ημέρας, προκειμένου να διατηρήσετε μια σωστή ροή αίματος και φυσικά να καρπωθείτε τα ψυχικά οφέλη που το περπάτημα προσφέρει. Τακτικοί περίπατοι, κρατούν το μυαλό ενεργό αφενός, και αφετέρου βοηθούν στο να διατηρούμε τη συγκέντρωσή μας κατά τη διάρκεια μιας μεγάλης μέρας που είναι γεμάτη από υποχρεώσεις.

working_intext1

Ακόμα, είναι εύκολο να δουλέψουμε πάνω στο θέμα της στάσης του σώματός μας στο γραφείο. Μην ξεχνάτε ότι η στάση του λαιμού, των ώμων σας, και των βραχιόνων σας είναι πολύ σημαντικό να είναι προσεγμένη, καθώς αποτελούν τον άξονα της συνολικής μας στάσης, όταν καθόμαστε στο γραφείο.

Δραστηριοποιηθείτε εκτός γραφείου

Το να προσθέσουμε περισσότερη κίνηση στη ζωή μας, δεν έχει απαραίτητα να κάνει με το γραφείο. Αν είστε ένας υπάλληλος γραφείου, ο οποίος περνά την πλειοψηφία του χρόνου του μέσα σε ένα γραφείο, πίσω από ένα υπολογιστή, αυτό που επιβάλλεται να κάνετε είναι προσπαθείτε να κινείστε όσο το δυνατόν περισσότερο. Για όποιον επιθυμεί να ασκηθεί, υπάρχουν αρκετές εναλλακτικές ευκαιρίες, οι οποίες προκύπτουν εκτός γραφείου.

Για παράδειγμα, μπορεί κανείς βλέποντας στο σπίτι μια ταινία, αναπαυτικά στον καναπέ του να κάνει stretching με τα χέρια ή τα πόδια. Ακόμα, πλένοντας τα δόντια του κανείς, μπορεί να κάνει καθίσματα και έτσι να εκμεταλλευτεί εποικοδομητικά αυτή τη βαρετή διαδικασία… ή ακόμα και να κάνει 5 burpees, κάθε φορά που κάποιος… πεθαίνει στο Game of Thrones!

Η expert της ευθυγράμμισης, Katy Bowman προτείνει 3 συμβουλές, προκειμένου να συμπεριλάβουμε ακόμα περισσότερο, κατά το εφικτό, την κίνηση στην καθημερινότητά μας:

1. Φοράτε παπούτσια, τα οποία να σας προδιαθέτουν να περπατήσετε και να μη σας κουράζουν.

2. Προτιμήστε να περπατήσετε όταν πρόκειται για κοντινές αποστάσεις, αντί να οδηγήσετε.

3. Κουβαλήστε τα παιδιά σας (εφόσον είναι μικρά!) ή ακόμα και τα ψώνια σας.

HOLMES PLACE CORPORATE WELLNESS TRIAL SERVICES – ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΣ

Η Ομάδα των Holmes Place

TRY OUR CORPORATE WELLNESS SERVICES!

Δοκιμάστε, εντελώς δωρεάν, μία από τις εταιρικές wellness υπηρεσίες των Holmes Place, επιλέγοντας αυτή που ανταποκρίνεται περισσότερο στις ανάγκες των εργαζόμενων της εταιρείας σας. Συμπληρώστε τα παρακάτω στοιχεία και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας!

κατηγορια Ετικετες