ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΣΑΣ ΗΛΙΚΙΑ; ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ Η ΜΕΤΑΒΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΚΑΙ ΤΙ ΣΑΣ ΔΕΙΧΝΕΙ

Ο βασικός μεταβολικός ρυθμός είναι η ποσότητα ενέργειας που εκφράζεται σε θερμίδες που χρειάζεται ένα άτομο για να διατηρήσει τη λειτουργία του σώματος σε ηρεμία.

Το ανθρώπινο σώμα απαιτεί μια σημαντική ποσότητα ενέργειας (π.χ. θερμίδες) απλά για να λειτουργήσει σωστά. Κάθε μέρα, το σώμα σας πρέπει να αναπνέει, να ανοιγοκλείνει τα μάτια, να ρυθμίζει την κυκλοφορία του αίματος και τη θερμοκρασία του σώματος, να αναπτύσσει νέα κύτταρα, να υποστηρίζει τον εγκέφαλο και τη νευρική δραστηριότητα, καθώς και να συσπά τους μύες. Η ποσότητα της ενέργειας (με τη μορφή θερμίδων) που χρειάζεται το σώμα για να λειτουργήσει όταν βρίσκεται σε κατάσταση ηρεμίας για 24 ώρες είναι γνωστή ως βασικός μεταβολικός ρυθμός ή BMR. Αυτός ο αριθμός θερμίδων δείχνει πόση ενέργεια χρειάζεται το σώμα σας για να υποστηρίξει τις ζωτικές σωματικές λειτουργίες αν, υποθετικά, βρισκόσασταν σε κατάσταση ηρεμίας στο κρεβάτι για μια ολόκληρη ημέρα. Πράγματι, ο BMR αντιστοιχεί σε περίπου 60 έως 75% της συνολικής ενέργειας που δαπανάτε κάθε μέρα.

Επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες, μεταξύ των οποίων ενδεικτικά είναι το βάρος, το ύψος, η ηλικία και το φύλο. Τα βαρύτερα και ψηλότερα άτομα έχουν υψηλότερο BMR, γιατί όσο περισσότερη είναι η μάζα που έχετε, τόσο περισσότερη ενέργεια χρειάζεστε για να υποστηρίξετε τα μεγαλύτερα όργανα. Όταν χάνετε βάρος, ο BMR σας μειώνεται και χρειάζεστε λιγότερες θερμίδες την ημέρα. Αντίθετα, όταν αποκτάτε μεγαλύτερη μυϊκή μάζα, ο BMR σας θα αυξηθεί.

metabolic_intext

Επιπροσθέτως, ο μεταβολικός ρυθμός μειώνεται με την ηλικία καθώς η μυϊκή μάζα μειώνεται κατά 5 έως 10 τοις εκατό κάθε δεκαετία μετά την ηλικία των 30.
Καθώς η σύσταση του σώματος (ποσοστά άπαχης μυϊκής μάζας, οστών και λίπους) διαφέρει ανάμεσα σε άντρες και γυναίκες, η έρευνα δείχνει ότι οι γυναίκες έχουν 5-10% χαμηλότερο BMR σε σχέση με τους άντρες.

Τι είναι η μεταβολική ηλικία και σε τι διαφέρει από τη χρονολογική ηλικία;

Η μεταβολική ηλικία είναι ένας νέος όρος που χρησιμοποιείται στον τομέα της υγείας και της φυσικής κατάστασης για να περιγράψει τη συνολική φυσική κατάσταση και μεταβολική δραστηριότητα.
Η χρονολογική ηλικία είναι η ηλικία σας σε ημερολογιακά έτη. Η μεταβολική ηλικία είναι ένας αριθμός που προκύπτει από τη σύγκριση του βασικού μεταβολικού ρυθμού σας με το μέσο όρο του βασικού μεταβολικού ρυθμού άλλων ατόμων της ίδιας χρονολογικής ηλικίας.

Η μεταβολική ηλικία μπορεί να σας δώσει μερικές πληροφορίες για το συνολικό επίπεδο υγείας και ευεξίας.
Αν η μεταβολική ηλικία σας είναι υψηλότερη από την τρέχουσα ηλικία σας, αυτός είναι ένας δείκτης ότι πρέπει να βελτιώσετε το μεταβολικό ρυθμό σας.
Όπως εξηγήσαμε ήδη, όλα τα όργανα του σώματός μας απαιτούν διάφορα επίπεδα ενέργειας για να συντηρηθούν. Το σωματικό λίπος απαιτεί λιγότερη ενέργεια σε σχέση με την άπαχη μυϊκή μάζα, καθώς η άπαχη μυϊκή μάζα είναι πολύ πιο ενεργή μεταβολικά και ως εκ τούτου απαιτεί μεγαλύτερη δαπάνη ενέργειας. Αν συγκρίνετε δύο άτομα, με το ίδιο βάρος αλλά διαφορετικό ποσοστό % άπαχης μυϊκής μάζας και λίπους, το άτομο με την περισσότερη άπαχη μυϊκή μάζα θα έχει υψηλότερο βασικό μεταβολικό ρυθμό και κατά συνέπεια χαμηλότερη μεταβολική ηλικία σε σχέση με άλλα της ίδιας χρονολογικής ηλικίας.

metabolic_intext1

Επομένως, για να συνοψίσουμε: αυξήστε τα επίπεδα άσκησής σας για να αποκτήσετε περισσότερο μυϊκό ιστό, με αποτέλεσμα τη βελτίωση της μεταβολικής ηλικίας σας. Επίσης, ελέγξτε την πρόσληψη των θερμίδων σας και διατηρήστε το σωστό συνδυασμό μακροθρεπτικών συστατικών για να θρέψετε τον οργανισμό σας.

Η Ομάδα των Holmes Place

Ξεκινηστε να γυμναζεστε σημερα

Δοκιμάστε το ομαδικό μάθημα που σας ενδιαφέρει!

κατηγορια Ετικετες