ΕΦΙΔΡΩΣΗ: ΠΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΗΣΥΧΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΙ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΓΙ’ ΑΥΤΟ;

Νιώθετε συνέχεια ιδρωμένοι; Μάθετε πότε η εφίδρωση θεωρείται υπερβολική και πώς μπορείτε να την ελέγξετε.

Αν και δεν μας είναι ευχάριστος, ο ιδρώτας διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στο να βοηθήσει το σώμα μας να διατηρήσει τη σωστή θερμοκρασία. Αλλά πώς γνωρίζετε ότι η εφίδρωση είναι φυσιολογική ή υπερβολική;

Γιατί ιδρώνουμε;

Η εφίδρωση είναι μια απαραίτητη σωματική διαδικασία που ρίχνει τη θερμοκρασία του σώματος. Όταν ζεσταθούμε πολύ, το νευρικό σύστημα διεγείρει τους ιδρωτοποιούς αδένες που αρχίζουν να ιδρώνουν έτσι ώστε να αποτρέψουν την υπερθέρμανση λόγω του ζεστού καιρού, της άσκησης ή της προσπάθειας.

Αν και οι ιδρωτοποιοί αδένες κατά κανόνα διεγείρονται από τη θερμοκρασία του σώματός μας, μπορούν επίσης να ενεργοποιηθούν από το στρες, το άγχος και τις ορμόνες. Ο λόγος που μπορεί να μυρίζετε όταν ιδρώσετε είναι λόγω του ότι αναπτύσσονται βακτήρια για να βοηθήσουν στη διάσπαση του ιδρώτα. Ακόμη και η διατροφή σας μπορεί να επηρεάσει την εφίδρωση, ειδικά αν είναι πλούσια σε μπαχαρικά.

Εφίδρωση: είναι φυσιολογική;

Το πόσο ιδρώνετε εξαρτάται πραγματικά από τις ανάγκες του σώματός σας. Αν ασκείστε, εργάζεστε σε έναν σωματικά απαιτητικό ρόλο ή βρίσκεστε σε θερμό κλίμα όλη την ημέρα, θα ιδρώσετε: και αυτό είναι απολύτως φυσιολογικό. Μερικοί άνθρωποι ιδρώνουν περισσότερο, άλλοι λιγότερο. Μπορείτε επίσης να ιδρώνετε αν βρίσκεστε σε μια αγχωτική ή άβολη κατάσταση, κάτι το οποίο μπορεί να έχετε αντιμετωπίσει σε μια αγχωτική συνέντευξη... ή ένα δύσκολο ραντεβού.

sweating_intext

Πότε η εφίδρωση είναι υπερβολική;

Αν ιδρώνετε πολύ και συνέχεια (και συγκεκριμένα σε ορισμένες περιοχές του σώματος), τότε μπορεί να έχετε μια πάθηση που είναι γνωστή ως υπερίδρωση ή υπερβολική εφίδρωση. Βασικά, αυτό σημαίνει ότι το σώμα σας ιδρώνει περισσότερο από όσο χρειάζεται: όπως ακόμη και όταν κάθεστε αναπαυτικά στο γραφείο σας.

Αν και μπορεί να είναι άβολο, η υπερίδρωση είναι μια κοινή πάθηση και δεν έχει καμία σοβαρή απειλή για την υγεία σας. Επηρεάζει κυρίως τις μασχάλες, τις παλάμες των χεριών, τις πατούσες των ποδιών, το πρόσωπο, το στήθος και τη βουβωνική χώρα. Μπορεί επίσης να ιδρώνετε υπερβολικά αν:

Αποφεύγετε τη σωματική επαφή με άλλους ανθρώπους λόγω του ότι γνωρίζετε το πρόβλημα της εφίδρωσής σας.
• Σταματάτε να πηγαίνετε στο γυμναστήριο ή να συμμετέχετε σε προπονήσεις από φόβο ότι θα αυξηθεί η εφίδρωσή σας.
• Η εφίδρωση επηρεάζει την εργασία σας: δεν μπορείτε να κάνετε χειραψία, να πιάσετε εργαλεία ή να χρησιμοποιήσετε το ποντίκι του υπολογιστή.
• Φυσιολογικές δραστηριότητες όπως η οδήγηση παρακωλύονται από την εφίδρωση.
• Η ζωή σας επηρεάζεται αρνητικά και καταναλώνετε πολύ χρόνο σε μηχανισμούς για την καταπολέμηση της εφίδρωσης, όπως: πηγαίνετε σπίτι νωρίς για να κάνετε μπάνιο ή να αλλάξετε ρούχα.
• Χαλάει η διάθεσή σας, αγχώνεστε ή απομονώνεστε κοινωνικά λόγω της εφίδρωσης.


sweating_intext


Πώς μπορείτε να ελέγξετε την υπερβολική εφίδρωση;

Η υπερίδρωση μπορεί να είναι δύσκολο να αντιμετωπιστεί, αλλά υπάρχουν πολλές αλλαγές στον τρόπο ζωή σας που μπορείτε να κάνετε για να τη διευκολύνετε.

Αρχικά, φορέστε φαρδιά ρούχα που να αναπνέουν και αποφύγετε το αλκοόλ και τις καυτερές πιπεριές, ιδίως αν γνωρίζετε ότι επιδεινώνουν την εφίδρωση. Αν δεν θέλετε οι άλλοι να σας βλέπουν να ιδρώνετε, φορέστε μαύρα ή άσπρα ρούχα που μπορούν να ελαχιστοποιήσουν τις στάμπες του ιδρώτα.

Το να μένετε ενυδατωμένοι όλη την ημέρα επίσης μπορεί να βοηθήσει, καθώς και η απομάκρυνση της υπερβολικής τριχοφυΐας από τις μασχάλες για τη μείωση της σωματικής οσμής. Αν ιδρώνετε υπερβολικά στην εργασία ή κατά τις προπονήσεις, προσπαθήστε να πιάσετε τα μαλλιά σας. Ένα πρόσωπο χωρίς λιτά μαλλιά θα ρίξει γρηγορότερα τη θερμοκρασία του σώματος: μια κορδέλα επίσης μπορεί να είναι ένα αποτελεσματικό μέτρο κατά του ιδρώτα.


Η Ομάδα των Holmes Place

Ξεκινηστε να γυμναζεστε σημερα

Δοκιμάστε το ομαδικό μάθημα που σας ενδιαφέρει!

κατηγορια Ετικετες