Ξηροι καρποι: Οφελη και γευστικες προτασεις

Οι ξηροί καρποί συγκαταλέγονται στις πλέον ωφέλιμες τροφές για τον οργανισμό μας και όχι άδικα! Ακόμη και αν τους αποφεύγετε λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε θερμίδες, είναι χρήσιμο να τους εντάξετε στη καθημερινή σας διατροφή, αρκεί βέβαια να είναι ισορροπημένη.

Οι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε θρεπτικά συστατικά, σε καλά λιπαρά, πρωτεΐνη, βιταμίνες, μπορούν να χαρίσουν απίστευτη ενέργεια και να αποτελέσουν εύκολα το πιο υγιεινό σνακ της ημέρας. Μπορούν να καταναλωθούν μόνοι τους ή μαζί με φρούτα ή ακόμα να συνδυαστούν γευστικά με το γιαούρτι ή με τα δημητριακά, στο πρωινό. Οι ξηροί καρποί μπαίνουν επίσης σε σαλάτες ενώ μπορούν και να μαγειρευτούν, κυρίως σε πολυνησιακές συνταγές.

breakfast nuts

Οι ξηροί καρποί περιέχουν ω-3 λιπαρά οξέα και φυλλικό οξύ που είναι σημαντικά για την πρόληψη των καρδιαγγειακών ασθενειών, περιλαμβάνουν πρωτεΐνες φυτικής προέλευσης υψηλής βιολογικής αξίας και είναι, επίσης, πηγές μαγνησίου, το οποίο είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό μικροστοιχείο που βοηθά στην καλή μυϊκή λειτουργία και στην παραγωγή ενέργειας. Επιπλέον, αποτελούν καλές πηγές βιταμινών του συμπλέγματος Β ενώ βοηθούν στον καλύτερο έλεγχο των λιπιδίων (δηλαδή έλεγχο χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων) καθώς και στον καλύτερο γλυκαιμικό έλεγχο που είναι πολύ σημαντικός για τους διαβητικούς. Μάλιστα, τα αμύγδαλα συγκεκριμένα είναι εξαιρετική πηγή ασβεστίου.

Εάν θέλετε να διατηρήσετε το βάρος σας, μπορείτε να τρώτε περίπου μία χούφτα ανάλατους ξηρούς καρπούς ως σνακ. H καθημερινή συνιστώμενη ποσότητα ξηρών καρπών είναι 25 αμύγδαλα ή 10-12 καρύδια, τα οποία περιέχουν γύρω στις 200 θερμίδες.

almond intext

Ιδέες για να τους απολαύσετε:

Βάλτε ξηρούς καρπούς στα ζεστά ή κρύα δημητριακά σας για ένα θρεπτικό πρωινό
*Πασπαλίστε με αμύγδαλα ή/και καρύδια το γιαούρτι σας, με λίγο μέλι
*Προσθέστε καρύδια στη σαλάτα σας
*Χρησιμοποιήστε ξηρούς καρπούς για να αντικαταστήσετε τα κρουτόν σε σαλάτες ή σούπες
*Βάλτε ψιλοκομμένα καρύδια στα ζυμαρικά σας
*Φτιάξτε σπανακόπιτα χωρίς τυρί και προσθέστε στη γέμιση της πίτας και 1 φλιτζάνι κουκουναρόσπορο
*Φτιάξτε σάλτσα πέστο με φιστίκια Aιγίνης και βασιλικό και σερβίρετε με αυτή τη μακαρονάδα σας
*Προσθέστε φιστίκια Αιγίνης σε παγωμένο γιαούρτι
*Στα γλυκά του κουταλιού σας προσθέστε και αμύγδαλα - ταιριάζουν πολύ με αυτά τα γλυκά
*Δοκιμάστε να φτιάξετε στο μπλέντερ ένα δυναμωτικό χυμό με μήλο, πορτοκάλι, καρότο και λίγα φουντούκια
*Για ένα γρήγορο γλυκό με αντιοξειδωτικές ιδιότητες, αναμείξτε φουντούκια, σταφίδες και μέλι. Αν θέλετε, στύψτε κατά το σερβίρισμά του και λίγες σταγόνες λεμόνι

honey and nuts

*Προσθέστε λίγα φιστίκια αράπικα στην ομελέτα με τα λαχανικά που θα ετοιμάσετε
*Προσθέστε κουκουναρόσπορο μαζί με σταφίδες στα γεμιστά σας
*Αν σας αρέσει το ταχίνι, δοκιμάστε το με αράπικα φιστίκια και λίγο μέλι
*Αντί για βούτυρο στο ψωμί, χρησιμοποιήστε φιστικοβούτυρο
*Ετοιμάστε ένα γρήγορο γλυκό με αποξηραμένα σύκα, αράπικα φιστίκια και λίγο μέλι. Πολτοποιήστε όλα μαζί τα υλικά στο μπλέντερ και μετά πλάστε τη ζύμη σε μπαλάκια
*Προσθέστε ξηρούς καρπούς στο ψωμί και στα pancakes
*Ανακατέψτε καρύδια σε τυρί κρέμα για ένα γευστικό spread
*Προσθέστε ξηρούς καρπούς στο ποπκορν για ένα νόστιμο σνακ
*Ψήστε μήλα στο φούρνο και σερβίρετέ τα με μέλι και ψιλοτριμμένα καρύδια
*Προσθέστε στο ρυζόγαλό σας και λίγα ψιλοκομμένα αμύγδαλα
*Προσθέστε αμύγδαλα σε ριζότο με λαχανικά
*Mαγειρέψτε φακές με κόλιανδρο και φιστίκια Aιγίνης
*Κάντε τα λαχανικά στον ατμό πιο νόστιμα με μια χούφτα ξηρούς καρπούς

Σε κάθε περίπτωση, οι ξηροί καρποί αποτελούν μια υγιεινή, θρεπτική και νόστιμη διατροφική επιλογή και γι’ αυτό δεν πρέπει να λείπουν από το διαιτολόγιό μας.

Αλεξάνδρα Δαμβουνέλη
Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστήμιου Αθηνών, PGCert Διατροφής Αθλητών
Τηλέφωνα Επικοινωνίας: 2108019097, 6937 260311
E-mail: alexandra.damvouneli@gmail.com
Facebook: https://www.facebook.com/DamvouneliDietitian

3 ΥΓΙΕΙΝΕΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ & 1 WELLNESS ΔΩΡΟ ΑΠΟ ΤΑ HOLMES PLACE!

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου εδώ για να λάβεις στο email σου τις 3 απολαυστικές συνταγές μας και το wellness δώρο σου από τα Holmes Place.

Οι συνταγές και το Wellness δώρο των Holmes Place θα σταλούν στο e-mail σας, αυτόματα, μετά την αποστολή αυτής της φόρμας. Η προσφορά του wellness δώρου ισχύει ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΜΗ ΜΕΛΗ των Holmes Place.

κατηγορια Ετικετες