ΠΡΕΠΕΙ ΤΟ ΑΛΚΟΟΛ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΣΑΣ; Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΠΟΤΑ

Είναι το κόκκινο κρασί πραγματικά ωφέλιμο για την υγεία σας; Μήπως η σαμπάνια ενισχύει τη μνήμη; Εδώ θα βρείτε όλα όσα ισχύουν στην πραγματικότητα.

Το αλκοόλ ποτέ δεν λείπει από το προσκήνιο. Τη μία εβδομάδα υπάρχει μια αναφορά για τις καταστροφικές επιπτώσεις του, την άλλη εβδομάδα, υπάρχει μια επιστημονική απόδειξη ότι είναι σχεδόν μια υπερτροφή! Ποια είναι η αλήθεια λοιπόν πίσω από τα πρωτοσέλιδα; Είναι τονωτικό το αλκοόλ ή ένα δηλητήριο;

Η αλήθεια είναι η εξής: είναι και τα δύο.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι η τακτική, πολύ μέτρια κατανάλωση αλκοόλ είναι καλή για την καρδιά και το κυκλοφορικό σύστημα και πιθανώς ευεργετική κατά του διαβήτη τύπου 2 και της χολολιθίασης.

Αν αυξηθεί η δόση, τότε πραγματικά το αλκοόλ έχει βλαβερές επιπτώσεις στο συκώτι και την καρδιά, ενώ αυξάνετε τις πιθανότητες για καρκίνο του μαστού για να μην αναφέρουμε την κατάθλιψη, τη βία και τα αυξημένα ατυχήματα που συνοδεύουν τη μεγάλη κατανάλωση.

Πόσο λοιπόν πρέπει να πίνετε; Είναι κάποιοι τύποι αλκοόλ καλύτεροι για εσάς από ότι κάποιοι άλλοι;

Μπύρα

Γενικά έχει περισσότερες θερμίδες από το κρασί. Υπάρχουν μερικές πιο light επιλογές μπύρας που κατά κανόνα έχουν λιγότερο από 100 θερμίδες ανά φιάλη.

Η μπύρα έχει επίσης το πλεονέκτημα των βιταμινών Β λόγω της μαγιάς που περιέχει. Η αφιλτράριστη μπύρα είναι ιδιαίτερα πλούσια σε B3 (ωφέλιμη για την επανόρθωση των κυττάρων), Β6 (ανακουφίζει από το ΠΜΣ) και φολικό οξύ (βοηθά στην πρόληψη του καρκίνου του παχέος εντέρου).

Και υπάρχουν μερικά άλλα καλά πράγματα που κρύβονται μέσα σε ένα μπουκάλι μπύρας: η φυτικές ίνες είναι ένα φυσικό καθαρτικό και υπάρχουν κάποια στοιχεία που υποδηλώνουν ότι μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της χολολιθίασης και της νόσου του Alzheimer, καθώς και στη διατήρηση γερών οστών. Προσοχή όμως: η υψηλή κατανάλωση αλκοόλ έχει το αντίθετο αποτέλεσμα.

beer

Κόκκινο κρασί

Το κόκκινο κρασί έχει από καιρό τον τίτλο του ευεργέτη για την υγεία. Οι επιστήμονες χρόνια διαπιστώνουν ότι οι Γάλλοι παρόλο που τρώνε πολύ βούτυρο και τυρί έχουν συγκριτικά χαμηλά ποσοστά καρδιακών επεισοδίων. Μάλιστα έχουν ονομάσει αυτό το μυστήριο «το γαλλικό παράδοξο».

Μερικοί επιστήμονες πιστεύουν ότι το ίδιο το κόκκινο κρασί κάνει τη διαφορά, αν και άλλοι λένε ότι δεν έχει σημασία το είδος του αλκοόλ καθώς η μέτρια κατανάλωση έχει καρδιαγγειακά οφέλη.

Το πρόβλημα είναι ότι κανείς δεν μπορεί να συμφωνήσει τι σημαίνει «μέτρια». Μια μελέτη του Πανεπιστημίου του Sussex εξέτασε τις κρατικές οδηγίες κατανάλωσης σε 57 χώρες και ανακάλυψε ότι ποίκιλαν πολύ.

Ορισμένες χώρες συμβουλεύουν τους καταναλωτές να έχουν τουλάχιστον μία ημέρα την εβδομάδα χωρίς αλκοόλ, ενώ άλλες όχι. Διαφωνούν για το αν οι γυναίκες μπορούν να πίνουν με ασφάλεια όσο και οι άνδρες και 8 από τα 27 κράτη μέλη της ΕΕ δεν έχουν ακόμη σαφείς κατευθυντήριες γραμμές.

Τέτοιες διαφωνίες θολώνουν τα νερά, όταν πρόκειται για διαπιστώσεις όπως το ότι το αλκοόλ προστατεύει από εγκεφαλικά επεισόδια και άλλες καρδιαγγειακές παθήσεις, πέτρες στη χολή και διαβήτη τύπου 2.

Ένα πράγμα στο οποίο οι ειδικοί συμφωνούν είναι ότι το να μην πίνετε όλη την εβδομάδα για να πιείτε όλα τα ποτά μαζεμένα το Σαββατοκύριακο δεν είναι καλό για την υγεία σας. Λίγο και συχνά είναι η καλύτερη επιλογή.

Οινοπνευματώδη

Όταν πρόκειται για την υγεία, τα οινοπνευματώδη ποτά δεν σκοράρουν ψηλά ως προς την περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικές ουσίες που έχουν άλλα ποτά, αλλά σκοράρουν χαμηλά σε θερμίδες (συνήθως λιγότερο από 60 θερμίδες για μια μεζούρα). Αν οι θερμίδες είναι το κύριο μέλημά σας, ένα αλκοολούχο κατάλληλο για δίαιτα είναι μια καλή επιλογή.

Κοκτέιλ

Αν νομίζετε ότι τα κοκτέιλ είναι απλά οινοπνευματώδη ποτά και χυμοί φρούτων, σας περιμένει μια δυσάρεστη έκπληξη. Αυτά τα νόστιμα μείγματα μπορεί να είναι τα πιο θερμιδογόνα ποτά από όλα.

Το πιθανότερο είναι να μην έχετε ιδέα για το πόσες πολλές θερμίδες υπάρχουν στο ποτό που πίνετε και για αυτό είναι πολύ δύσκολο να τις ελέγξετε. Μια pina colada, για παράδειγμα, μπορεί να περιλαμβάνει μέχρι και 600 θερμίδες.

Ένα τυπικό mojito θα έχει περίπου 170 θερμίδες και είναι μια πολύ υγιεινή επιλογή, ενώ το μαρτίνι είναι συνήθως αρκετά καλό ως προς τις θερμίδες, αφού έχει κάτω από 130 θερμίδες, ανάλογα με τη γενναιοδωρία του μπάρμαν σας.

anana

Σαμπάνια

Παραδόξως, οι μελέτες έχουν δείξει ότι η επίγνωση του χώρου (το να αναγνωρίζετε το περιβάλλον σας και να εκτελείτε πολύπλοκα καθήκοντα και υπολογισμούς) μπορεί να βελτιωθεί μετά από την κατανάλωση σαμπάνιας!

Χαμηλότερη σε θερμίδες από ό,τι το κόκκινο και το λευκό κρασί, παίρνει επίσης βαθμούς υγείας επειδή σερβίρεται σε μικρότερες ποσότητες.

Μια άλλη καλή είδηση είναι ότι η σαμπάνια είναι εξίσου καλή για την καρδιά σας, όπως ένα ποτήρι κόκκινο κρασί επειδή παρασκευάζεται από κόκκινο και λευκό σταφύλι. Περιέχει επίσης αντιοξειδωτικά, τις πολυφαινόλες, που πιστεύεται ότι μειώνουν την αρτηριακή πίεση.

Το κόκκινο κρασί κερδίζει τη σαμπάνια, καθώς περιλαμβάνει φλαβονοειδή, ένα ακόμη αντιοξειδωτικό με οφέλη για την υγεία. Αν και αν ρίξετε μερικές φράουλες στο ποτήρι ή τον αφρώδη οίνο σας, κάνετε αυτό το ποτό ακόμη πιο ενισχυμένο. Το πρόβλημα λύθηκε!

Τα καλά νέα είναι ότι οι πιο προσιτοί σε τιμή συγγενείς της σαμπάνιας, prosecco και cava, έχουν τα ίδια οφέλη για την υγεία.

Το κλειδί βρίσκεται στην ιδέα του μέτρου. Αν είστε σε ένα πάρτι, δοκιμάστε να εναλλάσσετε αλκοολούχα ποτά με μη αλκοολούχα. Το σοδόνερο με λάιμ έχει την εμφάνιση ενός κομψού τζιν με τόνικ αλλά θα μείνετε νηφάλιοι και ενυδατωμένοι, ενώ οι φίλοι σας οι γλεντζέδες θα βρίσκονται ήδη σε κατάσταση… hangover!

Η Ομάδα των Holmes Place

3 ΥΓΙΕΙΝΕΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ & 1 WELLNESS ΔΩΡΟ ΑΠΟ ΤΑ HOLMES PLACE!

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου εδώ για να λάβεις στο email σου τις 3 απολαυστικές συνταγές μας και το wellness δώρο σου από τα Holmes Place.

Οι συνταγές και το Wellness δώρο των Holmes Place θα σταλούν στο e-mail σας, αυτόματα, μετά την αποστολή αυτής της φόρμας. Η προσφορά του wellness δώρου ισχύει ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΜΗ ΜΕΛΗ των Holmes Place.

κατηγορια Ετικετες