LEARN THE NUTRITION ALPHABET!

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής, μαθαίνουμε την αλφαβήτα της σωστής διατροφής! Εσύ πόσο καλά τη γνωρίζεις; Εδώ, σου δίνουμε μια καλή ευκαιρία να το ανακαλύψεις!

A: ANTIOXIDANTS

Τα αντιοξειδωτικά, μειώνουν τις επιπτώσεις που προκαλούν στον οργανισμό οι ελεύθερες ρίζες. Προσφέρουν μεγάλα οφέλη στην ανθρώπινη υγεία, συμπεριλαμβανομένης της πρόληψης χρόνιων εκφυλιστικών παθήσεων. Τα αντιοξειδωτικά βρίσκονται με φυσικό τρόπο στα τρόφιμα και είναι επίσης διαθέσιμα ως διατροφικά συμπληρώματα και προϊόντα βοτάνων.

Β: BMI

Ο ορισμός Δείκτης μάζας σώματος (ΔΜΣ) ή body mass index (BMI) ή Quetelet index είναι μία γενική ιατρική ένδειξη για τον υπολογισμό του βαθμού παχυσαρκίας ενός ατόμου. Υπολογίζεται πολύ εύκολα από τον τύπο:
(βάρος σε κιλά)/(Ύψος σε μέτρα)^2

C: CARBOHYDRATES

inside 1 Nutrition ALPHABET

Ο υδατάνθρακας είναι ένα θρεπτικό συστατικό και μια ζωτική πηγή ενέργειας για το σώμα μας, όπως οι θερμίδες. Όταν καταναλώνουμε υδατάνθρακες που περιέχονται στις τροφές που τρώμε, το σώμα τους μετατρέπει σε γλυκόζη, η οποία είναι το σάκχαρο του αίματος. Τα σώματά μας στη συνέχεια χρησιμοποιούν αυτή τη ζάχαρη ως ενέργεια για τους ιστούς, τα όργανα και τα κύτταρα μέσα μας. Τους βρίσκουμε στα φρούτα, στα λαχανικά, στο γάλα, στο γιαούρτι και στα δημητριακά.

D: DIETARY FIBER

Οι φυτικές ίνες είναι συστατικά των τροφών των οποίων η κατανάλωση προκαλεί ευεργετικές ενέργειες στον οργανισμό μας. Οι ουσίες αυτές δεν πέπτονται από το γαστρεντερικό σύστημα και μεταφέρονται ανέπαφες στο παχύ έντερο και εκεί υφίστανται μικρότερου ή μεγαλύτερου βαθμού ζύμωση από τα βακτήρια που αποικούν φυσιολογικά στο έντερο. Τροφή πλούσια σε φυτικές ίνες που διαλύουν το λίπος είναι το μαύρο ψωμί.

inside 2 Nutrition ALPHABET

Ε: ENERGY BALANCE

Η ενεργειακή ισορροπία υφίσταται όταν η ενεργειακή κατανάλωση ισούται με την ενεργειακή πρόσληψη.

inside 3 Nutrition ALPHABET

F: FAT

Το λίπος είναι ένα από τα τρία κύρια μακροθρεπτικά συστατικά, μαζί με τους υδατάνθρακες και τις πρωτεΐνες. Τα λίπη εξυπηρετούν τόσο δομικές όσο και μεταβολικές λειτουργίες και είναι απαραίτητο κομμάτι της διατροφής.

G: GLUTEN

Στη γλουτένη οφείλεται το «φούσκωμα» του ζυμαριού του ψωμιού. Δημητριακά με υψηλή περιεκτικότητα σε γλουτένη είναι το σιτάρι, το ντίνκελ, το μονόκοκκο, το σκληρό σιτάρι και η σίκαλη. Βρώμη και κριθάρι έχουν μια χαμηλή αναλογία γλουτένης. Δημητριακά όπως τεφ, κεχρί, καλαμπόκι, ρύζι, καθώς και ψευδο-δημητριακά όπως η κινόα, ο αμάρανθος και το φαγόπυρο δεν περιέχουν γλουτένη.

H: HDL CHOLESTEROL

inside 4 Nutrition ALPHABET

Είναι η «καλή» χοληστερόλη που «ταξιδεύει» μέσα στο αίμα μας. Κατ' αυτό τον τρόπο, αφαιρεί την επιβλαβή κακή χοληστερόλη από εκεί που δεν ανήκει. Τα υψηλά επίπεδα HDL μειώνουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων - αλλά τα χαμηλά επίπεδα τον αυξάνουν.

I: IRON

Ο σίδηρος είναι ένα πολύ σημαντικό μέταλλο για τη φυσιολογία του ανθρώπου, αλλά αποτελεί στην πραγματικότητα ένα ιχνοστοιχείο λόγω της μικρής συγκέντρωσης που εμφανίζει στο ανθρώπινο σώμα (περίπου 4-5g). Ο κύριος ρόλος του σιδήρου στο σώμα είναι ότι αποτελεί ένα σημαντικό συστατικό της χρωστικής του αίματος, της αιμοσφαιρίνης και συμμετέχει επιπροσθέτως στις αντιδράσεις απελευθέρωσης ενέργειας στο σώμα.

J: JUICE

Οι χυμοί από φρούτα και λαχανικά περιέχουν βιταμίνες, μεταλλικά ιχνοστοιχεία και όχι φυτικές ίνες.

inside 5 Nutrition ALPHABET

K: VITAMIN K

Η βιταμίνη Κ είναι αφομοιώσιμη βιταμίνη και είναι βασική για την πρωτεϊνική σύνθεση. Πηγές: Μπρόκολο, ντομάτα, χοιρινό ήπαρ, λαχανάκια Βρυξελλών, γιαούρτι, πράσινο λάχανο, κρόκος αυγών, έλαιο σόγιας και τα ηπατέλαια ψαριών.

L: LDL CHOLESTEROL

inside 6 Nutrition ALPHABET

Χαμηλής πυκνότητας λιποπρωτεϊνική χοληστερόλη, κοινώς αναφερόμενη ως «κακή» χοληστερόλη. Τα αυξημένα επίπεδα LDL σχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

M: MINERALS

Τα μεταλλικά στοιχεία ανήκουν στα μικροστοιχεία των φυτικές και ζωικών τροφών. Μικρές ποσότητες είναι απαραίτητες για μια ισορροπημένη διατροφή. Ο οργανισμός χρειάζεται περισσότερα από 100 mg καθημερινά από τα κύρια μεταλλικά στοιχεία που είναι το ασβέστιο, το κάλιο, το μαγνήσιο, το νάτριο, ο φώσφορος και το χλώριο.

Ν: NUTRIENTS

Τα θρεπτικά συστατικά των τροφών, ο ανθρώπινος οργανισμός τα χρειάζεται για τη σωστή του ανάπτυξη.

inside 8 Nutrition ALPHABET

O: ORGANIC FOODS

Οι οργανικές ή βιολογικές τροφές καλλιεργούνται χωρίς χημικά και πρέπει να είναι πιστοποιημένα από τους κρατικούς φορείς, όπως ο ΕΛΓΟ (Ελληνικός Γεωργικός Οργανισμός).

inside 9 Nutrition ALPHABET

P: PROTEIN

Η πρωτεΐνη είναι το βασικότερο δομικό συστατικό του οργανισμού. Πλουσιότερες διατροφικές πηγές πρωτεϊνών αποτελούν το κόκκινο κρέας (χοιρινό, μοσχάρι, κατσίκι, κουνέλι, κλπ.) και τα προϊόντα του, τα πουλερικά, το αυγό, τα ψάρια και τα θαλασσινά, καθώς και το γάλα, τα γαλακτοκομικά προϊόντα και το τυρί.

Q: QUALITY OF LIFE

inside 9 Nutrition ALPHABET

Η διατήρηση ισορροπημένου βάρους καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωή μας είναι πολύ σημαντική για την καλή υγεία και ποιότητα ζωής μας.

R: RECOMMENDED DAILY ALLOWANCES

Είναι τα επίπεδα της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης των βασικών συστατικών της διατροφής, τα οποία είναι απαραίτητα για τις ημερήσιες ανάγκες του οργανισμού.

S: SOLID FATS

Προέρχονται κυρίως από ζωικές τροφές και από φυτικά έλαια. Τα τρόφιμα που είναι υψηλά σε στερεά λίπη περιέχουν κενές θερμίδες λόγω της χαμηλής ή μηδενικής θρεπτικής τους αξίας, όπως το βούτυρο και η μαργαρίνη.

T: TRANS FATS

inside 10 Nutrition ALPHABET

Τα trans λίπη αυξάνουν τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα, γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Τα τεχνητά trans-λίπη περιέχονται σε τροφές όπως μπισκότα και κέικ, όπου μερικές φορές χρησιμοποιούνται για να βοηθήσουν τα προϊόντα να έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Τα τρανς λιπαρά μπορούν επίσης να βρεθούν με φυσικό τρόπο σε μερικά τρόφιμα, σε χαμηλά επίπεδα, όπως αυτά από τα ζώα, συμπεριλαμβανομένου του κρέατος και των γαλακτοκομικών προϊόντων.

U: UNSATURED FATS

Το μεγαλύτερο μέρος της ημερήσιας πρόσληψης λίπους πρέπει να προέρχεται από μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λίπη. Πηγές: ξηροί καρποί, φυτικά έλαια, σολομός, τόνος και γαύρος που περιέχουν ωμέγα-3 ακόρεστα λιπαρά οξέα, ελιές, αβοκάντο.

V: VITAMINS

inside 11 Nutrition ALPHABET

Οι βιταμίνες είναι οργανικά συστατικά στα τρόφιμα και χρειάζονται σε πολύ μικρές ποσότητες για την ανάπτυξη και τη διατήρηση της καλής υγείας. Οι βιταμίνες απαιτούνται στη διατροφή σε ελάχιστες ποσότητες, σε αντίθεση με τα ενεργειακά συστατικά της δίαιτας.

W: WHOLE GRAINS

Οι κόκκοι ολικής αλέσεως αποτελούν πηγή πολλαπλών θρεπτικών ουσιών και διαιτητικών ινών και συνιστώνται σε παιδιά και ενήλικες σε αρκετές ημερήσιες μερίδες από ποικίλες τροφές που τα περιέχουν και πληρούν τα κριτήρια, πλούσια σε ολόκληρα σιτηρά. Η κατανάλωση ολόκληρων δημητριακών συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο διάφορων ασθενειών, συμπεριλαμβανομένης της στεφανιαίας νόσου, του εγκεφαλικού επεισοδίου, του καρκίνου και του διαβήτη τύπου 2.

X: XPRESS EXERCISE

Κάθε είδους φυσική δραστηριότητα, ακόμη και σύντομης διάρκειας (15’ την ημέρα) μειώνει το ρίσκο εμφάνισης χρόνιων παθήσεων και είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για καλή υγεία.

inside 13 Nutrition ALPHABET

Y: YOGURT

Το γιαούρτι είναι πηγή ασβεστίου, ποτάσιου, καθώς και πολλών βιταμινών και ιχνοστοιχείων. Το ασβέστιο είναι απαραίτητο συστατικό για τα οστά και τα δόντια, τη λειτουργία της καρδιάς, των μυών και του εγκεφάλου. Οι διαταραχές του ασβεστίου στο αίμα μπορούν να προκαλέσουν αδυναμία, κακή λειτουργία της καρδιάς, συνεχή υπνηλία, δυσκοιλιότητα και άλλες πιο σπάνιες καταστάσεις.

Z: ZINC

Ο ψευδάργυρος είναι ένα βασικό ιχνοστοιχείο. Χρειάζεται σε μικρές ποσότητες καθημερινά για να διατηρηθεί η υγεία και να εκτελούνται σημαντικές λειτουργίες. Ο ψευδάργυρος ωφελεί τον οργανισμό με πολλούς τρόπους: βοηθά στην παραγωγή, ανάπτυξη και εξισορρόπηση των ορμονών, βελτιώνει την ανοσία και διευκολύνει την πέψη, δρα ως αντιφλεγμονώδης παράγοντας και μπορεί να έχει σημαντικά θεραπευτικά οφέλη για αρκετές σοβαρές, χρόνιες ασθένειες όπως η καταπολέμηση του καρκίνου ή η αναστροφή των καρδιακών παθήσεων.

3 ΥΓΙΕΙΝΕΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ & 1 WELLNESS ΔΩΡΟ ΑΠΟ ΤΑ HOLMES PLACE!

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου εδώ για να λάβεις στο email σου τις 3 απολαυστικές συνταγές μας και το wellness δώρο σου από τα Holmes Place.

Οι συνταγές και το Wellness δώρο των Holmes Place θα σταλούν στο e-mail σας, αυτόματα, μετά την αποστολή αυτής της φόρμας. Η προσφορά του wellness δώρου ισχύει ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΜΗ ΜΕΛΗ των Holmes Place.

Category Tags