How strength training can help relieve stress & back pain

Stay in the weights room and out of the doctors surgery: here’s why strength training is the perfect exercise for body & mind

Τα οφέλη της προπόνησης ενδυνάμωσης είναι πολύ περισσότερα από τη απλά η γράμμωση του σώματος. Ανεβάζει το μεταβολισμό σας, προλαμβάνει νόσους, σας κάνει πιο δυνατούς, κατεβάζει την αρτηριακή πίεση και βοηθάει στην ποιότητα του ύπνου σας. Υπάρχουν επίσης αποδείξεις ότι τα βάρη και οι προπονήσεις ενδυνάμωσης μπορούν πραγματικά να βοηθήσουν στη μείωση του πόνου της μέσης. Και όχι μόνο. Τα ψυχολογικά πλεονεκτήματα της προπόνησης ενδυνάμωσης, περιλαμβάνουν την αποβολή του άγχους, την ενίσχυση της σταθερότητας και τον έλεγχο της κατάθλιψης.

Παρά τους μύθους, η προπόνηση με βάρη δεν θα σας κάνει… Σβαρτσενέγκερ, εκτός και αν πραγματικά το θέλετε. Από τις πλευρικές άρσεις έως τα push-ups, το σημαντικό είναι η ανάπτυξη ενδυνάμωσης και όχι όγκου. Για τα καλύτερα αποτελέσματα, ενσωματώστε έναν συνδυασμό άρσης βαρών (με ελεύθερα βάρη και μηχανήματα ασκήσεων στο γυμναστήριο), καθώς και ασκήσεις ενδυνάμωσης σώματος (με το δικό σας βάρος ως αντίσταση) για υγιή μέση και χαρούμενο μυαλό.

Αν προσπαθείτε να τα βγάλετε πέρα με μια τραυματισμένη μέση και πρέπει να μειώσετε το επίπεδο του άγχους σας, εδώ θα βρείτε το λόγο που πρέπει να αρχίσετε να δυναμώνετε:

Χτυπώντας το στρες με δύναμη

Δεν είναι μόνο η Yoga που αυξάνει την πνευματική υγεία και ευεξία σας. Η άρση βαρών έχει πολλά ψυχολογικά οφέλη. Το σώμα σας θα πλημμυρίσει ενδορφίνες ευεξίας που θα ανεβάσουν τη διάθεσή σας και θα μειώσουν τα επίπεδα άγχους σας. Η γιόγκικη τεχνική της επίγνωσης βρίσκεται επίσης στο παιχνίδι της προπόνησης ενδυνάμωσης: η ένταση και ο στόχος των λειτουργικών κινήσεων δεν αφήνουν το μυαλό σας να παρεκκλίνει σε οτιδήποτε άλλο, εκτός από «το παρόν». Περισσότερες επαναλήψεις, λιγότερη ανησυχία!

Λόγω των σχεδόν άμεσων αποτελεσμάτων που έχει η προπόνηση με βάρη, θα είστε σε θέση να νιώσετε τη διαφορά στους μύες σας μετά από μόλις μία φορά. Αν είστε από αυτούς που ντρέπονται να χρησιμοποιούν τα μηχανήματα με βάρη, αυτή η πρόοδος είναι μια ενίσχυση της αυτοπεποίθησης. Η ικανοποίηση που δίνει η άρση βαρών δεν προέρχεται από έναν αριθμό στη ζυγαριά: προέρχεται από το είδωλο στον καθρέπτη που επιβεβαιώνει ότι το σώμα σας γίνεται πιο ελαφρύ και πιο σμιλευμένο. Αυτό το είδος ενδυνάμωσης είναι ανεκτίμητης αξίας.


Υποδεχτείτε τα βάρη, αποχαιρετήστε τους πόνους της μέσης

Ο χρόνιος πόνος στη μέση μπορεί να σας διακόψει από οποιαδήποτε έντονη δραστηριότητα, αλλά η άσκηση με βάρη και οι ασκήσεις ενδυνάμωσης μπορούν να σας βοηθήσουν να αναπτύξετε τους μυς της πλάτης, διατηρώντας τη σπονδυλική στήλη σας, όπως πρέπει. Αδύναμοι μυς της πλάτης, κοιλιακοί μυς ή λάθος στάση του σώματος μπορούν να σας κάνουν πιο επιρρεπείς σε καταπόνηση της μέσης. Γι’ αυτό, επικεντρωθείτε στην ενδυνάμωση του κέντρου σας, έτσι ώστε να έχετε λιγότερο πόνο στη μέση μακροπρόθεσμα. Αν πρόκειται να εστιάσετε σε μία μόνο περιοχή για μέγιστα αποτελέσματα, μια επιστημονική μελέτη του Journal of Physical Therapy Science, αναφέρει ότι η επικέντρωση στους βαθείς μυς του κορμού (αυτούς που χρησιμοποιούμε για την ευστάθεια της σπονδυλικής στήλης), μπορεί να ανακουφίσει πιο αποτελεσματικά από χρόνιο πόνο χαμηλά στη μέση.

Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό για την καταπολέμηση της απώλειας μυϊκής μάζας που προκύπτει από τη διαδικασία της γήρανσης. Με την αύξηση της κίνησής σας, την ενίσχυση της οστικής πυκνότητας και τη συντήρηση των μυών σας, η προπόνηση ενδυνάμωσης μπορεί να κάψει θερμίδες και να κάνει τις καθημερινές λειτουργικές δραστηριότητες, όπως η άρση βαρών, τα καθίσματα ή το ανεβοκατέβασμα της σκάλας, πολύ ευκολότερες.

Start working out today

Try the Group Exercise you want!

Category Tags